• 05_Stonic_Side_a7.jpg
  • ceedGT_01.jpg
  • kia_carens_my14_1.jpg
  • kia_carens_my14_2.jpg
  • kia_carens_my14_3.jpg
  • kia_carens_my14_4.jpg
  • kia_niro_my17.jpg
  • kia_optima_gt_line_my17_outdoor_01_700_2.jpg
  • kia_optima_phev_my17_7_8_rear_driving_700_2.jpg
  • kia_optima_phev_my17_side_view__with_charging_cable_700_2.jpg
  • kia_optima_sw_gt_my17_front_driving_700_2.jpg
  • kia_optima_sw_my17_7_8_rear_view_smart_power_taligate_open_trunk_700_2.jpg
  • kia_optime_sw_gt_line_my17_cover__3_4_front_driving_700_2.jpg
  • kia_picanto_my16_outdoor_6.jpg
  • kia_picanto_my16_outdoor_10.jpg
  • Kia_Proceed_Concept_1a7.jpg
  • kia_rio_my17_cargo_main_700_2.jpg
  • kia_rio_my17_outdoor_02_700_2.jpg
  • kia_rio_my17_outdoor_eco_700_2.jpg
  • kia_rio_my17_outdoor_front_driving_700_2.jpg

Kia Stinger i Kia Stonic z najwyższą oceną 5 gwiazdek w testach Euro NCAP

Podczas ostatnich testów zderzeniowych Euro NCAP eksperci sprawdzili 15 modeli różnych marek dostępnych na rynku. Tylko pięć z nich otrzymało maksymalną liczbę pięciu gwiazdek. Wśród tych najlepszych znalazły się: Kia Stinger i Kia Stonic.


Euro NCAP to wpływowa organizacja promująca bezpieczeństwo w ruchu drogowym, która przeprowadziła ostatnią w tym roku serię testów zderzeniowych. Ocenie poddanych zostało 15 modeli samochodów w tym Kia Stinger i Kia Stonic. Oba auta uzyskały najwyższą, 5 gwiazdkową  ocenę. Test Euro NCAP składa się z serii różnych zderzeń, na podstawie których wydawane są noty w czterech kategoriach: bezpieczeństwa dorosłych pasażerów, bezpieczeństwa przewożonych dzieci, bezpieczeństwa pieszych przy zderzeniu z autem oraz ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa. Suma ocen składa się na liczbę gwiazdek, a tych można otrzymać maksymalnie pięć.

Każdy test zderzeniowy wygląda identycznie i rozpoczyna się od czołowego uderzenia w pionową ścianę przy prędkości 64 km/h. Następnie w bok unieruchomionego pojazdu z prędkością 50 km/h uderza ruchoma przeszkoda. W kolejnym teście auto ustawione jest bokiem na specjalnej platformie, która z prędkością 32 km/h wgniata się w słup. W czwartym kroku samochody badane są pod kątem bezpieczeństwa pieszych - w przód pojazdu, w różne elementy nadwozia, z prędkością 40 km/h wystrzeliwany jest manekin. Na sam koniec testerzy sprawdzają systemy bezpieczeństwa danego modelu.


Z roku na rok Euro NCAP zaostrza kryteria oceny. Jak pokazują najnowsze wyniki mimo tych zaostrzonych kryteriów praktycznie w każdej kategorii Kia Stinger spisała się bardzo dobrze. Kia Stonic dostała pięć gwiazdek po uwzględnieniu opcjonalnych pakietów wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa.

KIA STINGER (standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa) ocena łączna (gwiazdki): 5

  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81%
  • ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 78%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 82%

KIA STONIC (rozszerzone wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa) ocena łączna (gwiazdki): 5

  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84%
  • ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 71%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 59%