• 05_Stonic_Side_a7.jpg
  • Carens2.jpg
  • ceedGT_01.jpg
  • KiaCeed1.jpg
  • KiaCeedSW.jpg
  • kia_carens_my14_1.jpg
  • kia_carens_my14_2.jpg
  • kia_carens_my14_3.jpg
  • kia_carens_my14_4.jpg
  • kia_ceed_sw_shot_003sl.jpg
  • kia_niro_my17.jpg
  • Kia_OptimaHybrid01.jpg
  • kia_optima_gt_line_my17_outdoor_01_700_2.jpg
  • kia_optima_phev_my17_7_8_rear_driving_700_2.jpg
  • kia_optima_phev_my17_side_view__with_charging_cable_700_2.jpg
  • kia_optima_sw_gt_my17_front_driving_700_2.jpg
  • kia_optima_sw_my17_7_8_rear_view_smart_power_taligate_open_trunk_700_2.jpg
  • kia_optime_sw_gt_line_my17_cover__3_4_front_driving_700_2.jpg
  • kia_picanto_my16_outdoor_6.jpg
  • kia_picanto_my16_outdoor_10.jpg

Kia Stinger doceniona w najbardziej prestiżowym konkursie na najlepszy samochód w Europie – Car of the Year.

  • Gran Turismo marki Kia to drugi model w historii koreańskiej marki, po cee’dzie w 2008 roku, który awansował do finałowej siódemki prestiżowego konkursu
  • Kia Stinger, która do sprzedaży w Europie trafiła dopiero pod koniec 2017 roku, zdobyła już wiele nagród i wyróżnień
  • Gama silników Stingera obejmuje 2,2-litrowego turbodiesla oraz 2- i 3,3-litrowe turbodoładowane silniki benzynowe; napęd – na tylne lub na cztery koła
  • Stinger GT, napędzany 370-konnym benzynowym silnikiem V6 twin-turbo, przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 4,9 s

Wyniki konkursu ogłoszono w Genewie, dzień przed rozpoczęciem 88. Międzynarodo-wego Salonu Samochodowego. Stinger powtórzył wynik cee’da w 2008 roku, który również zajął 4. miejsce. Gran Turismo marki Kia zdobyło 204 punkty, podczas gdy cee’d 166 punktów.

Stinger to najmocniejszy i najszybszy samochód kiedykolwiek seryjnie produkowany przez koreańską markę. Jurorzy wysoko ocenili go za całokształt – atletyczny design, znakomite właściwości jezdne, nowoczesne technologie, zaawansowane systemy bezpieczeństwa i bardzo atrakcyjny stosunek ceny do tego, co oferuje pierwsza Kia spod znaku Gran Turismo.

W tym roku lista kandydatów do tytułu Car of the Year była wyjątkowo długa i obejmowała aż 37 samochodów. Oprócz Stingera do finałowej siódemki awansowały Alfa Romeo Stelvio, Audi A8, BMW serii 5, Citroën C3 Aircross, Seat Ibiza i Volvo XC40. Tytuł Car of the Year 2018 powędrował do Volvo XC40 (325 punktów), drugie miejsce zajął Seat Ibiza (242 punkty), trzecie przypadło w udziale BMW serii 5 (226 punktów). Czwarta Kia Stinger zdobyła 204 punkty. Za nią uplasowały się Citroën C3 Aircross (171 punktów), Audi A8 (169 punktów) i Alfa Romeo Stelvio (163 punkty).

Bardzo dobry odbiór Stingera przez ekspertów branży motoryzacyjnej potwierdzają liczne nagrody i wyróżnienia. Gran Turismo marki Kia już zasłużyło na miano najczęściej nagradzanego modelu w historii marki. Na początku 2018 roku Stinger zdobył tytuł „Shift Award Vehicle of the Year” w plebiscycie organizowanym przez redakcję Roadshow by CNET. Niemal w tym samym czasie Stingerowi przypadł w udziale tytuł „Best of the Year” przyznawany przez MotorWeek w kategorii „Drivers’ Choice”. Kia Stinger znalazła się w gronie finalistów konkursu North American Car of the Year i już zdobyła tytuły „Car of the Year” na Słowacji, „Performance Car of the Year” w Wielkiej Brytanii i „Trophée Argus 2018” przyznawany przez wiodące media we Francji. Stinger znalazł się w gronie finalistów do tytułu „Car of the Year” także w Czechach.

Kia Stinger, której sylwetka jest jednocześnie muskularna i dynamiczna, została uhonorowana tytułem „iF design 2018”, a jej 3,3-litrowa benzynowa jednostka napędowa V6 twin-turbo trafiła na listę „10 najlepszych silników” magazynu internetowego Ward.

Na brak nagród w Polsce Gran Turismo marki Kia również nie może narzekać. Do niego należy zwycięstwo w konkursie Auto Lider organizowanym przez miesięcznik „auto moto” i tygodnik „Motor” w najważniejszej kategorii „Premiera Motoryzacyjna”. Kia Stinger zdobyła też tytuł Samochodu Roku Playboya w kategorii „Auto dla młodego Playboya” oraz zwyciężyła w konkursie Best Cars organizowanym przez magazyn „auto motor i sport” w kategorii samochodów klasy wyższej przystępnych cenowo. W klasyfikacji ogólnej tej kategorii Stinger stanął na najniższym stopniu podium.
 
Wysokie noty u dziennikarzy potwierdzają także klienci, którzy zapragnęli jeździć wyjątkowym modelem marki Kia. Stinger jest oferowany w Polsce od zaledwie dwóch miesięcy, a na jego zakup już zdecydowało się blisko 400 osób. 50% sprzedaży stanowi wersja GT z silnikiem 3,3 l V6 o mocy 370 KM, 45% – odmiana 2,0 l i 5% wersja napędzana turbodieslem.

Kia Stinger – sportowy fastback, który z profilu wygląda jak sedan, a w rzeczywistości jest liftbackiem – podąża drogą wyznaczoną przez concept car zaprezentowany 7 lat temu. Podczas przemiany z concept cara w samochód seryjny studyjna Kia GT zmieniła nazwę na Stinger. Dopiero w 2014 roku, podczas salonu samochodowego w Detroit, Kia zaprezentowała samochód studyjny o nazwie Kia GT4 Stinger i jednocześnie ogłosiła, że za kilka lat model klasy Gran Turismo wprowadzi do oferty. (źródło KIA)